Ja Jūs “piekrītat”, tad mēs instalējam tehniski nepieciešamās sīkdatnes (ieskaitot no trešajām pusēm), lai piedāvātu ērtāku vietnes lietošanu, uzlabotu mūsu pakalpojumu un pielāgotu to Jūsu interesēm.  Jūs varat jebkurā laikā atsaukt savu piekrišanu šeit. Tehniski nepieciešamās sīkdatnes mēs instalējam arī tad, ja jūs “nepiekrītat”.  

Lai analizētu lietotāja uzvedību, CLAAS izmanto arī "Google Analytics". Google apstrādā Jūsu lietošanas datus, lai CLAAS uzņēmumam sniegtu anonīmu statistiku par lietotāju uzvedību. Google izmanto Jūsu datus arī saviem mērķiem (piemēram, profilēšanai) un apvieno Jūsu datus ar datiem no citiem avotiem. Google var uzglabāt Jūsu datus ārpus Eiropas Savienības, piemēram, ASV – Google LLC. Piekļuve datiem ir gan Google, gan arī valdības aģentūrām. 

Plašāku informāciju skatiet mūsu paziņojumā par datu aizsardzību.

Akceptēt

Preses relīze

CLAAS XERION debitē Nordšleifē

2020. gada 24. augustā Nirburgringas Nordšleifes trase (Ziemeļu “šleife”) pieredzēja iespaidīgu notikumu: pirmo reizi to izbrauca jauns un moderns pilnpiedziņas traktors, turklāt – atpakaļgaitā!


Kāpēc atpakaļgaitā? Tāpēc ka tas to var izdarīt!

 CLAAS XERION jau kopš tā ieviešanas tirgū 1997. gadā vienmēr ir bijis traktors ar maksimālu vilci un nepārspētu pielietošanas daudzpusību. Pastāvīgā visu riteņu piedziņa un četru vienādo lielo riteņu daudzgājienu efekts nodrošina maksimālu saķeri jebkādos darba apstākļos. Lai arī šim traktoram ir liela balstvirsma, ar to var braukt krabjveidā un tas tiek stūrēts ar visiem četriem riteņiem, tas tāpat ir visjaudīgākais, Vācijā sērijveidā ražotais traktors, ar kuru ir iespējams labi manevrēt un arī saudzēt augsni.

Protams, mērķis jau nebija 20,6 km trasē uzstādīt jaunu rekordu. Uzdevums sacīkšu braucējam Kristianam Mencelam, kurš parasti vada vairāku simtu zirgspēku sporta automobiļus, bija pavisam cits: manevrējot ar 17 tonnu smagu pilnpiedziņas supertraktoru ar 2,15 m augstiem riteņiem un augstu smaguma centru, izbraukt  “zaļā elles” un biedējošo “karuseļa” 73 līkumus. Un, tā kā iniciatori no "auto motor und sport" domāja, ka šis uzdevums nav pietiekami grūts, FAST LAP Supertest tika veikts arī atpakaļgaitā. Jo kurš gan vēl labāk varētu tikt galā ar šādu uzdevumu, ja ne XERION Trac VC, kuram ir pagriežama kabīne un kas maksimālo ātrumu 50 km/h sasniedz ne tikai braucot priekšgaitā, bet tāpat arī atpakaļgaitā. Augstā sedēšanas pozīcija bija izaicinājums arī pieredzējušajam sacīkšu braucējam, kurš sacīkšu trasē dod priekšroku sēdēt pie Porsche 911 stūres, tātad – pēc iespējas zemāk. Tāpēc, kaut arī tika saņemta instruktāža un tika veikti īsi mācību braucieni, pirms starta signāla respekts pret šo mašīnu vēl bija diezgan liels, jo īpaši tāpēc ka, braucot atpakaļgaitā, asfalts ir redzams no 3 metru augstuma.

Gandrīz nemainīgi 50 km/h

Plkst.12:20 pēc vietējā laika bija pienācis laiks spiest pedāli grīdā. Ja pirmie līkumi tika izbraukti nedaudz nedroši, tad tālāk bažas bija pārvarētas, un 49 gadus vecais sacīkšu braucējs jau lietpratīgi vadīja šo pavasara krāsas mašīnu pa līkumiem un augšup un lejup pa nokalnēm. Tipiskā sacīkšu stilā viņš arī pārliecinājās, ka XERION 2,15 m riteņiem vispār nebija nekādu problēmu ar savādo ceļa apmali. 

Interesantāk palika "karuselī", kas Eiropas sacīkšu trasēs ir viens no pēdējiem stāvajiem līkumiem. Kaut arī slīpums nebūtu traucējis sacīkšu vadītājam braukt pa šo ceļu ar maksimālo ātrumu, izciļņi, no kuriem baidījušies daudzi braucēji, piespieda viņu nedaudz atlaist labo kāju. Tomēr gandrīz visos pārējos maršruta posmos pedālis palika nospiests līdz galam. Atlīdzība par to bija negaidīti ātrā izbrauktā trase: tieši 25 minūtes, 50 sekundes un 57 sekundes desmitdaļas – to, šķērsojot finiša līniju, uzrādīja GPS mērierīce. Tas nozīmē, ka vidējais ātrums 47,85 km/h bija cienījams un ievērojami pārsniedza "auto motor und sport" redaktoru cerības, kuri prognozēja 40 km/h. Acīmredzot 12,8 litru, 2600 Nm griezes momenta un 530 ZS Mercedes-Benz sešcilindru dzinējs posmos augšup pa kalnu stūma tik spēcīgi, ka asajos pagriezienos pazaudēto laiku bija iespējams vairāk vai mazāk kompensēt. "Sacīkšu automobilī es XERION apļa laiku būtu apsteidzis trīsreiz," Supertest beigās iespaidiem dalījās Kristians Mencels. “Neskatoties uz to – visu cieņu traktoram! Galu galā tas ir paredzēts lielu slodžu vilkšanai ar mazu ātrumu. Bet Nordšleifē tas spēja ļoti labi noturēties.” Kristians Mencels tomēr nespēja atturēties un mazliet iedzelt savam kolēģim – sacīkšu leģendai Valteram Rērlam. 2012. gadā Rērls labdarības nolūkos piedalījās sacensībās pa Ziemeļu "šleifi" ar Porsche Diesel Junior – tas bija viņa visu laiku lēnākais aplis. "Es domāju, ka es noteikti pārspēju viņa apļa laiku," Mencels nosmīnēja. "Jo man zem pārsega bija vēl daži zirgspēki!"

Vietnē YouTube jūs varat noskatīties video, ko sagatavojis "auto motor und sport", un tas pirmo trīs dienu laikā ir skatīts vairāk nekā 350 000 reižu: 

https://www.youtube.com/watch?v=lVSTaAf5Ick