Pat labākos operatorus padara vēl labākus
Septembra vidū desmit pieredzējuši traktoru vadītāji no Vācijas, Francijas, Polijas un Dānijas sanāca kopā lielā Saksijas-Anhaltes saimniecībā, lai stātos pretim uz dialogu balstītās operatoru atbalstošās sistēmas CEMOS for Tractors optimizācijas potenciālam. Testēšanas inženieri no DLG Test Centre Machinery and Farm Inputs varēja visos testēšanas variantos izmērīt braukšanas ātrumu un degvielas patēriņu. Tika arī dokumentēts veids, kādā operatori un CEMOS for Tractor testa brauciena laikā pielāgoja mašīnas iestatījumus.
Operatori, izmantojot uzkarinātus kultivatorus, trīs dienu periodā uz izmēģinājuma laukiem apstrādāja nedaudz izvagotu un izteikti smilšmālainu zemi, veicot augsnes lobīšanu un dziļkultivēšanu. Pirmajā testa daļā operatoriem – gan no lauku saimniecībām, gan no pakalpojumu sniedzēju puses – vajadzēja abiem CLAAS AXION 870 CMATIC traktoriem attiecīgi noregulēt priekšējo balastu, riteņu svaru, riepu spiedienu un dzinēja iestatījumus tā, kā viņi to sākotnējās iestatīšanas laikā uzskatīja par pareizu, un testēšanas laikā tos turpināt regulēt – neizmantojot CEMOS for Tractor. CLAAS nodrošināja ne tikai šos traktorus, bet arī izvēlējās dažādus balasta atsvarus. Viņiem arī vajadzēja, izmantojot integrēto CLAAS CTIC 2800 riepu spiediena kontroles sistēmu, ātri noregulēt spiedienu riepās. Visi operatori turpināja pielāgot iestatījumus, līdz viņi sasniedza, viņuprāt, optimālo veiktspēju. Daudzi dalībnieki bija paveikuši mājasdarbu un jau iepriekš bija izpētījuši parametru iestatījumu optimizācijas iespējas, piemēram, tādiem rādītājiem kā patēriņam, griezes momentam, optimāliem apgriezienu diapazoniem un optimāli izmantojamam ātrumam uz lauka. Šie traktora vadītāji, bez šaubām, bija īsti profesionāļi.
Pēc tam visi testa braucieni tika atkārtoti, tikai šoreiz ar ieslēgtu CEMOS for Tractors. Operatori apstiprināja tos CEMOS for Tractors sniegtos optimizācijas ieteikumus, kurus viņi uzskatīja par piemērotiem, vai arī no tā pieprasīja citus ieteikumus. Arī šeit tika nomainīti balasta atsvari, noregulēts riepu spiediens un, ja bija nepieciešams, tika mainīti dzinēja apgriezieni. Šis process tāpat turpinājās, kamēr tika panākta izmēģinājuma laukiem vajadzīgā un dominējošiem apstākļiem atbilstošā optimālā veiktspēja.